Všechny, nebo téměř všechny webové prezentace se otevírají na úvodní stránce. Někdy je tato stránka unikátní. Když ji jednou opustíte, webové stránky vás na ní už zpátky nepustí. Někdy to nemusí být na škodu. Ono úvodní, je úvodní, tak proč se na ni později vracet. V každém případě má být úvodní stránka o tom hlavním sdělení, které mají stránky návštěvníkovi doručit. Má být přehledná, se zajímavou grafikou, s krátkými výstižnými texty, které vypíchnou to nejpodstatnější z celé prezentace.
Na úvodní stránce má být rovněž na přehledném místě Menu. Kdysi se dávalo na postranní lištu, dnes jsou v módě menu rozbalovací. Otevře se po najetí kurzorem. Menu odkazuje na promyšlený soubor dalších stránek s různou tématikou. Řazení těchto stránek odpovídá důležitosti, jaké stránky mají v našem záměru a jako mají vypovídací hodnotu.
Když si za příklad vezmu stránky typického hotelu, tak nejdůležitější je pro hotel ubytování hostů. Proto první v menu bude ubytování. Pak informace o restauraci, nabídka dalších služeb jako wellnes a podobně. Určitě by neměla chybět fotogalerie. Rovněž důležitá je závěrečná stránka. Tam jsou především kontakty a případně i mapka, pokud se předpokládá, že návštěvníci stránek budou chtít přijet za obchodem či rekreací.
Všechny administrativní systémy nabízejí rovněž možnost umístění odpovědního formuláře. Slouží k navázání kontaktu zákazníka, s majitelem webové prezentace. V odpovědním formuláři může být místo pro prostý vzkaz, hodnocení či jiné náměty. Odpovědní formulář je také ideální místo na zjištění, jak jsou návštěvníci stránek spokojeni se stránkami, poskytovanými službami. Také se dají využít k průzkumu veřejného mínění, na jehož základě může podnikatel nasměrovat své další podnikání. Zásadou dobré prezentace je, že má být originální a nesmí návštěvníky uspávat.